#friendship
#girl
#glory
#lot
#Questions
#relationship
#rest
12 mars 2009
I'm sensitive and don't want to screw up our friendship
I’m the kind of guy every person can get along with. I can take a hit, a joke, I help those who are down, you know, an all around good guy. But when it comes to women, I’m a wreck. I’m not handsome, or a noticeably fit guys, though I am pretty strong, and recently I’ve fallen for one of my friends. She moved in at the start of the year. The only problem is, she likes one of my minor friends. I don’t wanna mess with our friendship, and I know her friends hate me, I don’t really like them either, but what should I do, the last girl’s I liked were all failures, and I felt hurt. I’m surprisingly sensitive, and I’m worried I’d screw up our friendship. What should I do?

laurar
Hi Foster,
Thanks for your question.
If you honestly don’t want to mess up your friendship, then don’t go
for this girl. After all, you wouldn’t want to take a chance, would
you?
Of course, you would; that’s why you wrote to us!
Although sometimes it can be scary to take a chance on a relationship,
particularly if it involves changing an existing friendship, it’s a
lot worse to never know what could have been. Looking back, we’ll
always have regrets, but isn’t it better to go for the glory than to
chicken out and spend the rest of your life wondering what might have
happened between you two?
If you are worried about her friends hating you, you won’t be dating THEM, will you? They don’t need to like you in order for this girl to like you. You say she is already your friend, so that shows that even though her friends don’t necessarily like you, she still wants to hang out with you. She has a mind of her own. Don’t preoccupy yourself too much with what others might think. concentrate on you and her.
Be bold: Ask her out on a date and see what she says. You’ll never
know until you try.
– Laura,
for Alterheros