#alterheros
#internet
#island
#Nicole
#pride
#search
#Thankfully
#touch
#Victoria
23 juin 2010
Finding bi/lesbian teens in in Vancouver
Hi there,
so im 14 and i knew i was bi since probbly the beginning of last year. There is this one girl that i love very much, but she’s moving to Ontario this summer, and all the other bi/lesbian girls i know are all in relationships. How do i find other LGBT teens in my area? I live on Vancouver Island in Canada

Sue York
Hi Nicole,
I understand what you have been through as it also happened to me when I was 14. Thankfully, the Internet nowadays allows us exploring beyond our immediate settings.
Since you didn’t specify which part of the island you are on, it’s difficult for me to narrow down the search for you. Nevertheless, Victoria Pride Society just hosted a reach-out session for youth, and it is responsible for current and upcoming pride events. I am sure if you contact them, they will give you specific information about social groups or gatherings for those of your age. Please check http://www.victoriapridesociety.org/eventlist.html
Even if other bi/lesbian girls you know are all in relationships, it does not mean that you cannot hang out with them. LGBT people need support from each other and definitely need friendship beyond couplehood. In addition, keep in touch with the soon-to-be Ontarian girl. You never know how you might come across each other again in the future. In my case, I lost touch with my « first » for years, but truly appreciate our special bonds after reconnection!
Enjoy a wonderful summer expanding your social network! Feel free to come back to AlterHeros if you have more questions.
y.,
for Alterheros