#life
#likelihood
#problem
#Questions
#sperm
21 mars 2009
Am I masturbating too much?
hello
this is really weird but i am 25 and still masturbating every day. is this a problem, can it cause problems and should i visit a psychologist?

Lorin Young
Hello Someone:
Thank you for your question. No, masturbating every day is not a problem unless it is embarrassing you or you are trying to get pregnant with someone. If you and a partner are trying to get pregnant, then masturbating every day would decrease the likelihood of you having healthy sperm and would make it more difficult to become pregnant.
Masturbating is a very healthy part of our sexual life. It can be a good way to relieve stress and to put you back in touch with your body and your bodies’ needs. However, if this is embarrassing you or otherwise impeding you, i.e. if you feel that you want to have a relationship with someone but you become anxious and turn to yourself instead, than it may be important to talk to a mental health professional. As well, if you are spending a large part of your day masturbating, then it may be causing difficulties in the rest of your life and you may want to consider speaking to someone. Otherwise, simply enjoy it.
Take care and good luck.
-Lorin for Alterheros