25 juillet 2006
My parents think its wrong to be attracted to the same sex...
I’m attracted to my gender but I still like boys. How do I let my parents who are activists against gay sex know that I like girls? They think its wrong but I can’t help the way I feel.

marilyn c.
Dear Alyssa,
Thank you for writing us. You say that you are attracted to boys, but
also
to girls, and you worry about how to let your parents know about your
sexual
preferences as they are against gay sex.
First of all, let me tell you that nothing obliges you to let them know
right away that you feel attracted to girls. You are young and might
realize that your sexual preferences can change over time as you become
older and experience new things in your life. You might later feel
attracted to boys only, to girls only, or to both genders; teenage
years are
a time of self-discovery. Telling your parents that you are attracted
to
girls at that age might prove risky, since they might not take you
seriously
and think that you will »outgrow» that attraction with time. Since
they
are activists against gay sex, they might however become very upset
with
that revelation. All that hassle might be unnecessary if you later
realize
that you are in fact heterosexual or don’t wish to pursue relationships
with
girls.
If you do feel that it is necessary for you to talk to your parents
about
the way you feel about girls, then be ready to deal with the fact that
they
might react very badly. I would also like to mention that telling our
parents about our sexual orientation is never easy for anyone, but it
will
probably prove even harder in your case, since your parents are openly
against homosexuality. These feelings may in fact become even stronger
if
they realize that their daughter might be bisexual/lesbian ! They
might be
very angry, refuse to talk to you anymore, want to send you to seek
psychological help (even though it is now recognized by psychiatrists
that
there is nothing wrong with homosexuality, there are still some people
who
believe that it is something that we can »cure» like a disease,
depending
on where you live and how open is the society in your country), etc.
Although these reactions are likely to become less strong with time and
they
might end up accepting your sexual orientation or at least not
discriminate
you for that, it is also possible that they will never accept it. An
unusual thing that could also happen is that by finding out that their
daughter might be gay, they might revise their homophobic thoughts and
decrease/stop their activities to discourage gay sex. This is however
very
rare and is more likely to happen quite a while after you would have
told
them about your feelings.
To summarize, you have the choice to speak to your parents or not about
your
feelings (you might decide never to tell them, and that can be totally
fine
if you can live well with it), and to decide when you want to let them
know,
if that is the case. If you do let them know, then you have to be
aware of
the fact that their reaction is likely to be very negative. Some ways
to
let them know that might be less »brutal» could be to write them a
letter
telling them how you feel about girls and remembering them that you
love
them but can’t change the way you feel; telling them that they are not
responsible for your possible homosexuality and that you tell them this
not
to make them sad/angry, but because you love them and want to be honest
with
them, is also a good way not to make them feel »guilty» and to set
the
ground for a discussion which I hope could be done in a respectful
manner
for all of you. But time will probably be your best ally.
You could also refer them to an organization for GLBT near your home
that
might be trained to deal with parents that have difficulty accepting
their
child’s homosexuality, and refer them to websites on that matter as:
http://www.outproud.org/brochure_for_parents.html
I hope that helps, if you have other concerns don’t hesitate to write
us
again !
Marilyn, for AlterHeros.