#alterheros
#friend
#friendship
#girl
#life
#love
#term
29 octobre 2006
I don't want to ruin our friendship !
Hi there
I am a 23 yr old female, who is absolutely in love with my female best friend!! We have been friends for many years and are very incrediably close!! We have even shared some pretty intense physical and emotional feelings, It just seems to be at times when we have had a couple drinks…. I think that she may feel the same about me! But I cannot stop thinking about it, It is actually driving me insane. I have neveer had theese feelings about any other female before It is just her. She absoulutley makes my heart skip a beat. I do not know how to discuss this with her. There has been times where she has tried to make a move on me but I back away beacuse I am so scared, but I know it would be amazing!! I dont’t wanna ruin our friendship but I cannot handle these feelings anymore, I have not told anyone so I hope this could be a good start
Thanks

marilyn c.
Dear Stephanie,
Thank you for writing to AlterHeros. So, you are in love with your
female
best friend and don’t know how and if you should tell her.
From what you are saying, you seem to be having deep feelings for her,
both
physically and emotionaly. I understand that her friendship is
something
very important for you, and I think that you are right when you say
that you
wouldn’t want to risk losing it. However, I strongly believe that you
should let your friend know how you are feeling about her, because
keeping
these intense feelings for you is going to be difficult and could even
interfere in your friendship in the long term. Also, you mention that
your
friend ‘tried to make a move’ on you and therefore seems also
interested by
maybe more than a ‘traditionnal’ friendship with you. Has she ever
mentionned that she was also attracted by women ? Maybe it’s the first
time
for her too that she is attracted by another girl and she doesn’t know
how
to tell you and fears your reaction, just as you do for her. If this
is the
case, then one of you has to tell the other first so that you can both
share
your feelings and see where you want your relationship to go. It is
possible that if you decide to go out together and become a couple, or
decide to have sex, that your relationship will change and maybe that
could
affect your friendship, if you were to break up later for example.
However,
it is also possible that this will be one of the most beautiful
relationships that you can have in your life, and you should give
yourself
the chance to experience it ! Of course, it is also possible that your
friend is not ready to admit to herself her feelings for you, or that
she is
only considering you as a friend and has not thought about the
possibilty of
having any other kind of relationship with you. With that in mind, I
think
that you could bring up the subject of same-sex relationships/sex with
her
(you can say you saw two girls kissing in the street/movie and ask her
what
she thinks about that), see what is her opinion, then asks her if she
has
ever thought about another girl ‘that way’… Then she will probably
send
back the question to you and you can then decide whether or not you
want to
tell her your feelings. That being said, in the end, it’s really your
(and
your friend’s) choice about what you want to do, there’s no right or
wrong
decision, there are only different paths that you can choose in your
life
and that will lead you to different experiences. Go with your feelings
and
you can’t be wrong, just be prepared for all the possible consequences
of
your actions and everything should be just fine.
I hope that helps Stephanie, and if you have other concerns, don’t
hesitate
to contact us again ! Let us know how things are going 🙂
Marilyn, for AlterHeros