7 octobre 2005
I am confused : am I bisexual?
Hey I ran across your site and wondered if you could help me. Iv been going through a bit of confusion, im not exactly certain of my sexuality. All my life, ive been attracted to boys. Ive even had the wonderful expierence of falling in love with one when I was 16. However, when I was 16 I also had my very first same-sex fantasy if you could call it that. It wasn’t very elaborate. I pictured myself kissing my best friend. No tongue or anything, just a peck on the lips. I had never expierenced anything like this before and I didn’t like it at all. It scared me and turned my stomach. I really began to think I was homosexual or something but I didn’t except it becasue of all the guys iv crushed on before. It just made no sense. Eventually it was cleared up but now I feel this way again. I tend to ruminate about certain subjects and this is one I just can’t seem to shake. Iv never had a crush on a girl but sometimes I feel like Im attracted to them, especially if they are tall and thin and close to my age. But the thought of actually being with a girl turns my stomach and scares me, even makes me want to cry. Ive only been with one guy in my life, and even though I didnt find him physically attractive or entertaining at the very least, he turned me on by the simpelest of gestures (holding hands and cuddling)
Another thing is that now I picture myself kissing everyone I see if they get close enough to my face, boy or girl. And in truth, Ive never even been kissed. So I wonder, Is what im feeling towards girls a true attraction or just something im making myself paranoid over?
~Alli

AlterHéros
Hi Alli,
Thanks for your question. First of all, it is completely normal to experience these questionning at your age, you are not alone in this situation. Secondly, you should think about what you want without feeling  bad about it. Try to remember it is important to follow your desires, feelings and your fantasies. Remember, being attracted to the same gender does not necessarily mean you’re a homosexual, you could also be bisexual. Finally, I think that if you feel ready you should talk about it to close friends or relatives. Try to accept your feelings and take the time to figure out what you need and what you want !
Thanks and hope its helps
AlterHeros team.