#âge
#masturbate
#Material
#Questions
#sex
#Teen
29 mars 2024
Can I masturbate and have sex at my age ?
I watch porno but i only watch like lil clips on the computer. anyway it looks so comferting i watch it as i masturbate is masturbating ok at this age? i want sex is it ok? what do you think if i was allowed and everthing sould i try?

Andréanne
Hi Teen _shizit,
If I understand your question, you want to know if it’s alright or normal for you to masturbate at 14. It isn’t wrong for you at your age to masturbate, it is only helping you to discover your body. You’re taking the 1st step to knowing yourself and knowing what you enjoy. If is arouses you while you masturbate to watch pornographic material, it can help you develop your erotic fantasies and help you take pleasure in masturbation.
Wanting to have sex is also normal, when you enter your teenage years sexual curiosity is triggered and wanting to pursue those thoughts and discover your sexuality isn’t wrong. If you feel ready and you want to have sex, you can try. But I can’t decide for you. If you want to engage in sexual activities with a partner, I can only warn you that it wont reflect what you have seen in those clips. Pornographic material often reflects perfect fantasies. So don’t get confused with acted out scenes and reality.
So if you go ahead and have sex, just make sure you practice safe sex and use condoms to protect yourself from sexually transmitted diseases and pregnancy.
I hope I was able to help you out!
Andréanne