29 août 2006
Am I transsexual, transvestite, or both ?
Ok, just recently I began looking into my Gender Transition, I found numerous options open to me and I was convinced for a while that I was fully Transsexual, and I am still convinced that I am at least partially Gender Dysphoric, I have had these feelings since I was a small child What I want to know is, is it possible to be both Transvestite and Transsexual at the same time? I don’t identify as male per se however I don’t want a sex change. I will admit that Transvestism has a certain sensual allure but not enough for me to consider myself fully Transvestite. So whats the deal am I Transsexual or Transvestite, or both?

sabrina prégent
Hi Kevin/Marilyn,
It is difficult to answer if your transsexual, transvestite or both because you are the only one who have the answer to this kind of question. However, I can tell you that this isn’t all the transsexual people that wan’t a sex change. There are several transsexual people who are born in a male body who live as women, as they identify themselves to this gender. Sex change doesn’t have importance in your gender identity; if you know you are a women born in a male body, so you are. Sex change is another step that some people want to take and others not; and it is okay like that. It is a choice. I just want you to know that you are not alone in this situation.
Look at this site, this is a kind of glossary and it mentions nonsurgical transsexuals —) http://www.transproud.com/trans_terms.html
If you have other questions, don’t hesitate to write to us again.
Sabrina