#alterheros
#case
#dilemma
#discomfort
#everything
#friendship
#scenario
#someone
#way
11 mai 2010
I met this guy, but I don't know if I should tell him my feelings
ok, I met this guy few months ago, so now after some time, we’ve been to cinema, restaurants, we talked, he is very shy and I’m not shy at all, and I think that he knows every detail of me bc I told him almost everything about me. so my question is, «does he likes me» and «should I tell him that I’m bi and that I like him». Btw, he is really kind to me, he accepts everything, he smiles at my jokes,he remembers every questions that I’ve asked him, he looks at me and sometimes gives me the glimpse with eyes, once I just passed by him and gave him a smile, and he returned the same way, with one big happy smile. Also the thing I noticed is when I’m with his mom he just moves away or just disappears (btw he is very close with his mom). He is super intellectual and he is very simple in clothing.I’m so desperate because I don’t know what to do,I really like him,but I’m afraid to tell him,what if I’m trippin maybe he’s kind and smiles with everyone like that, maybe he is just a geek who never had a girlfriend. help

Virginie Dubé-Ménard
Hi John!
Thanks for taking the time to write to Alterheros about your dilemma. It’s always hard to let someone know of your feelings when you’re not sure how they will be received.
As you know, your choices pretty much are either to tell him or not. If you tell him, best case scenario, he’s all okay with it and likes you too. Or neutral scenario, he’s all okay with you being bi, but he’s not romantically into you. Worst case scenario: there’s a discomfort between you after or he freaks out.
If you don’t tell him, everything stays like it is, you’ll always wonder, and even if he likes you, is he’s shy, he might never tell you. But you’re certain to keep his friendship.
It is a though choice, but only you can decide if you wanna go for it or if you want to keep what you have, a good friend. If he’s open-minded and he likes you the way you are, I honestly don’t see why he would freak out. You know him the best, I’m confident that if you decide to tell him, you’ll find a way to do it and keep his friendship. Keep in mind that he might not be interested though.
I hope you will find out which solution is the best for you and that everything will turn out the way you’d like it to. If you want to discuss some more, please write back.
Virginie,
for Alterheros